2012. január 27., péntek

Hipernyami citromkrém sütve

(A bejegyzés néhány napja született a Facebook-on, amikor még azon boldogok közé tartoztam , akiknek tényleg volt citromkrémük. Most itt állok nosztalgiázva, üres kézzel...:-( )
Miért nem mondta eddig senki, hogy a morzsás édességek ennyire finomak? Komolyan, ahogy ezt a kis szöveget írom, most is itt figyel mellettem egy adag és bele-belefalok, a szám szélét nyalogatva. Ráadásul ezt most a hétévesem készítette, én csak kuktáskodtam mellette, meg segítettem, hogy nehogy olykor a mellette lévő receptre tévedjen a szeme és azt folytassa, mert néha biza így történt...
A műleírás maga a Fakanálban jelent meg éppen négy évvel ezelőtt, a januári-februári számban, mint Sült citromkrém. Szerintem inkább egy karamellizált tetejű citrompuding, amelyben a lágy krém az aranyló barnára sült, ropogós édes kéreg alatt lapul, na hát mondhatom, hogy melegen és hidegen is fenséges, mindkét verziót teszteltem. A recept olyannyira nem bonyolult, hogy mondom, az általános iskolás simán megcsinálta a nagyját.
Hozzávalók: 4 citrom, 1 evőkanál étkezési keményítő, 17,5 deka kristálycukor, 12 deka vaj, 4 tojás,25 deka natúr joghurt, 12 deka liszt.

A 4 citrom levét kinyomjuk, kettőnek a héját is lereszeljük (ez a mennyiség már határán van a "jujj, de savanyú", szemösszehúzós felkiáltásnak, aki bírja a pikánsat, az nyugodtan veheti ezt a citromadagot, viszont aki nem, annak 3 citrom levét és másfél reszelékét ajánlom, egyébként az édes morzsatető sokat kompenzál!) Közepes lábasba öntjük, belekeverünk 1 evőkanál étkezési keményítőt és 12,5 deka cukrot, meg 6 deka olvasztott vajat és 4 tojást. Folyamatosan kevergetve kis tűzön sűrűre befőzzük, aztán hidegre tesszük, langyosodni. (közben minden mondat után megállok a gépelésben és eszegetek ám!:-) Ha kihűlt, 25 deka natúr joghurtot keverünk bele. A sütőt 180 fokra hevítjük. Keverőtálban összedolgozunk 6 deka vajat 5 deka cukorral és 12 deka liszttel, csomós-morzsalékos cuccot kapunk. A citromkrémet egy tűzálló jénaiba öntjük, és a tetejére egyengetjük a morzsalékot, had fedje be mindenütt. Süssük fél órán át, tálaláskor nyugodtan megszórhatjuk még porcukorra. Nem mondhatok mást, annyira nyamm, hogy mire befejeztem a leírást ,mindet megettem. És most hiányzik!
u.i.: Szépen komponált képeket tőlem nem fogtok kapni, viszont olyat, amin ízig-vérig kaja van saját edényben, mindenféle hókuszpókusz és szponzoráció nélkül, na olyat igen.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése