2012. március 18., vasárnap

Betti küldte Briginek, azaz a sajttorta

Annyira bírom azokat a kinyomtatott ánégyes papírjaimat, amiket egymásnak küldözgettünk receptekkel! Tiszta gyűrődés és kajapecsét mindegyik, viszont nagy gáz lenne, ha elvesznének, mert ezeket az ételeket nem találod szakácskönyvben, ilyen cetlialapú szájhagyománnyal terjednek a barátnői körben és passz.
Szóval van nekem ilyen bőven, hála az e-mail kornak,amikor simán lehet dobni egy levelet a 320 kilométerre élő egykori osztálytársnak, ugyan dobja már vissza annak a zserbónak a leírását, amit mindig behozott az anyja a szobájába, miközben mi az ágyon léggitározva Nena-nak, meg Kim Wilde-nak képzeltük magunkat...


Az alábbi sajttortát pár napja csináltam meg, mondanom sem kell, egy hasonló sajtcetlin kísért engem háztartásról-háztartásra, olykor becsúszott valamelyik szakácskönyvbe, de most --halleluja, hozsánna és evoé --valahogy előkerült és én nem haboztam. A receptet Betti küldte el Briginek, de hogy hozzám hogy került (minekutána sem Briginek, sem Bettinek nem hívnak), arra még kitartó spanyolcsizmázás után sem tudnék visszaemlékezni...


Hozzávalók: 
25 deka darált keksz
10 deka vaj
egy doboz 25 dekás natúr sajtkrém (a csajok szerint Philadelphia, de szóba került a teszkós termék is, én pedig egy általam sosem látott olasz márkából csináltam meg)
20 deka porcukor
3 tojás
2 csomag vaníliás cukor
ízlés szerint reszelt citrom-, vagy narancshéj, én utóbbit használtam, működött...


A darált kekszet összekevered a vajjal, morzsás elegyet kapsz, de ennek ilyen a természete, ne ijedj meg! Eredetileg kapcsos tortaformába kellett volna egyengetni, de én hosszas konyhaszekrény kipakolás után sem találtam az enyémnek a tányér részét, így hamarjában belepasszíroztam a tésztát a szilikonos kerek piteformámba,abban is tökéletesen megsült. 175 fokra előmelegített sütőben 6 perces elősütésnek tesszük ki (ezalatt kicsit megbarnul, összeáll és megkeményedik), addig összeállítjuk a krémet a többi hozzávalót alaposan kikeverve. A kekszalapra simítjuk és mehet vissza a sütőbe,úgy 20 percre. Gyönyörű sima és krémszerű lesz a teteje, akkor jó, ha a sötétsárga máz körben szélen már kicsit meg is barnul.
Az eredmény? Beleharaptak a vendégek is, és már kérték is el a receptet Bólogattam, hogy naná, majd elküldöm e-mailen...:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése