2012. április 7., szombat

Nagyszombati kocc

Ezt a blogbejegyzést úgy írom, hogy közben a saját, Nagyszombat délelőtt készített tojáslikőrömből szlopálgatok egy kupicányit.Sikerült, finom is, örülök.Még régebben tettem félre hozzá a receptet, igazából egy évekig gyűjtögetett lefűzős mappás cuccban volt,érdekes módon a tavaszi lakásszépítés címszó alatt gondolták elsózni a gyűjtőmappás izé szerkesztői, s talán nem is volt hülyeség a gondolat, mert bár idén nem zavartam meg a család húsvéti áhítatát egy porszívós brünnyögéses nagytakarítással, a likőr fogyásával egyenes arányban egészen szépnek kezdem látni a lakást...

A recept azért is tetszett, mert nem kell hozzá sok tojás. Más receptek 6-7 tojássárgáját bekebelező likőrszörnyeihez képest ez megelégszik szerény néggyel. A maradék tojásfehérjéket bébiételes üvegcsébe jól lezártam, behűtőztem, a holnap sütni tervezett lekváros mézes kocka tetejére lehet belőle sült tojáshab, ha nem fognak túlzottan keresztbe állni a szemeim és ellátok a sütőig.

Kedvesem papája pálinkát főzet, úgyhogy nálunk mindig van itthon jóféle vegyigyümi, szilva, miegymás. Nagyon mondjuk nem apasztjuk, a vendégeket, szomszédokat szoktuk vele jól tartani, úgyhogy érdemes velünk jóban lenni.:-)) Pálinkát otthon tartani nagyon jó, mert a konyhában egy sor recepthez felhasználható. Például ha hurkát sütök, a Stahl-féle metódus szerint vízzel és pálesszel locsolom meg a megszurkált hurkákat. No, de ne kanyarodjunk el tárgyunktól, mely ugyebár ezúttal a TOJÁSLIKŐR!!!!

Két kanálnyi pálinkát felforraltam a mikróban egy csészében, s elkevertem benne két teáskanál neszkávét. Ez fontos alkotóelem lesz, igazából ettől érzem olyan igazán tojáslikőrösnek, mint tinilány koromban, amikor anyukám az ujját görbítve hívogatott, hogy a hatalmas ruhásszekrénye titkos rejtekében dugdosott orosz tojáslikőrből adjon egy huzatnyit, ha már húsvét van és ha már elértem azt a kort, amikor bekerülhetek a minimális alkoholt már fogyaszthatók globális táborába. Az édes likőrféléket, "körömlakkokat" ekkor szerettem meg...

Megint elkanyarodtam.(veszélyes ez a likőr!!!) Négy tojássárgáját egy mély keverőtálban robotgéppel habosra vertem és négy evőkanál kristály, meg ugyanennyi barna cukorral addig vertem tovább, míg krémes,habos nem lett. A cukornál megint kénytelen vagyok kicsit megállni, a recept csak simán cukrot írt, viszont a későbbi halványbarnás szín eléréséért azt gondoltam, megbolondítom némi barnacukorral is, szerintem jobb lett így, de ha csak fehér cukra van valakinek otthon, nem fog leszakadni az ég.Két deci pálinkát (vagy vodkát, ha van) belelocsolunk, érdemes kóstolgatni,egyensúlyba hozni az ízeket, mert nem jó, ha csak az alkoholízt érezzük töményen. A két decin felül egy laza löttyentésnyit még elbír, hogy azért huzatja is legyen majd fogyasztáskor, de többet tényleg nem javallok, s a bónuszt is csak a legutolsó elemként adjuk hozzá!
 Két doboz, 200 milliliteres spáros tejszín (Milkland termék, középkék dobozos) közül az egyiket külön edényben a robotgéppel félkeményre vertem. (A tejszín viszont lehetőleg ne növényi alapú, hanem habtejszínes legyen!) A másik doboz tejszínt csak úgy folyósan a cukros keverékbe öntöttem. Ha nem vernénk fel a másik dobozt, hanem azt is csak úgy belelöttyintenénk, túlságosan folyós, híg lenne a végeredmény, én kikísérleteztem, a talán legjobb állagot a fele habos-fele folyós mixelésben tudtam elérni. Most kerül bele a neszkávés pálinka, elkeverjük benne és kész is vagyunk.
Tölcséren keresztül szűrtem egy szép,tömbös üvegbe, bedugaszoltam, némi színes raffiával és faállatokkal díszítettem és mehetett a hűtőbe. Elvileg 14 napig is eláll minőségromlás nélkül, de e ponton egy igazi gasztrománnnak már természetesen röhög a vakbele, hiszen ki gondolhatja komolyan, hogy ha elkezdenek rájárni a locsolkodók, szomszédok, holnapra-holnaputánra marad belőle valami egyáltalán????


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése