2012. április 23., hétfő

Mákos bögrés, a kényelmes

Hah, de még milyen kényelmes! 
Az eredeti recipe szerint nincs a tetején tojáshab, amit én önkényesen rásimítottam-- naná, mert az előző napi kotyvasztásból rám maradt négy tojásfehérje, amiknek keresve sem tudtam volna jobb helyet találni.

A bögrés mákos, és egyáltalán, minden bögrés cucc valami elképesztő okosság. Nem kell előszedni kistálat, nagytálat, nem kell mocskolni kiskanalat, mérőedényt, az ember csak fogja a száraz hozzávalókat és szépen, egymás után a bögrébe méri ki.
 Ezt a mákos verziót már évek óta készítem, a recept viszont szórakozik velem: hol eltűnik valamelyik füzetben, hol előkerül, most éppen az utóbbi, úgyhogy gyorsan meg is csináltam...

Hozzávalók:
10 deka vaj, vagy margarin
1 db 3 decis bögre
1 bögre cukor (nálam a fele barna)
2 tojás
1 bögre liszt
2 zacskó sütőpor
1 késhegynyi őrölt fahéj
1 csipet só
1 bögre darált mák (cukrozatlan!)
1 bögre tej
10 deka ribizli-, vagy málnalekvár
tetejére némi porcukor


A sütőt először is 180 fokra melegítjük. Egy közepes peremes négyszögletes formát kibélelünk sütőpapírral. Egy nagy tálban elkeverjük a lisztet a sütőporral, fahéjjal, sóval, mákkal.


A vajat/margarint habosra keverjük a cukorral és egyenként belekutyuljuk a tojásokat is. Majd a tejet és a mákos himihumit is belevegyítjük. A tepsibe simítjuk, és úgy 40 percig sütjük. (Tűpróba.)


Hagyjuk kihűlni, aztán hosszában kettévágjuk és megtöltjük a lekvárral. Érdemes kicsit pihentetni, mert a tészta kellemesen magába szívja a lekvárt, bár, ha sűrűt kapunk csak, lehet,erre hiába várunk majd...


Felszeleteljük és megszórjuk porcukorral.


Változat: megtöltés után én kicsit visszatettem a sütőbe, ismét forróra kapcsolva azt, a tészta tetejére pedig rákentem a némi cukorral felvert négy tojásfehérjét. A grillező fokozatra kapcsolva kicsit meg is barnítottam, a habot, úgy nézett ki, mint valami karamelles koripálya.
Így is nagyon fincsi volt!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése