2012. május 15., kedd

Mindent bele! -tészta

Vannak a konyhának nehéz napjai... Mikor abszolút nem jut eszedbe semmi főznivaló, de leginkább herótod van még a fakanál gondolatától is... nemhogy még kitalálj valami frappánsat...bevásárlás a Holdban... Na,szóval ezeken a napokon életmentő, ha van ez, meg az a spájzban,hűtőben. Még jobb, ha van spájz a lakásban. Vagy legalább hűtő.
Na szóval, most volt egy ilyen napom és leszögeztem magamban, ez teljesen normális, se dilidokihoz, se depiterápiára nem kell mennem,mindössze az van, hogy besokalltam attól, hogy alig lépek ki a gyerekekkel az iskolakapun, mindkettő kezében egy-egy vaskos,cukros szénhidrátbomba (na jó, nem is, legtöbbször gyümölcs), lenyelik az utolsó falatot és máris azt óbégatják: anya, mi lesz a vacsora? Ilyenkor legszívesebben levágnám az összes táskát a földre: pirítós, az lesz a vacsora! Na!

Milyen jó, hogy még az én irtó vacakul felszerelt háztartásomban is van némi kajakészlet, amiből VALAMIT azért lehet rittyenteni.Szóval kiturkáltam, amit lehet és a következőket találtam:
-tészta
-mirelite zöldbab
-némi sajt
-két paradicsom
-mindenféle mediterrán fűszer
-egy szép kis cukkini
-valamicske baconszalonna, de épp csak hogy
-vöröshagyma rogyásig
-fokhagyma

A tésztát kifőzzük. Közben nekiesünk a szósznak, én az aprított vöröshagymán szalonnát fonnyasztottam, ezalatt megfőtt az előzőleg kis vízben párolódni feltett zöldbab.A szalonnára rákarikáztam a cukkinit, összesütöttem, sóval-borssal fűszereztem. A paradicsomokat apróra kockáztam, hozzáadtam. Fűszereztem friss kakukkfűvel,bazsalikommal,petrezselyemmel. Beletettem a zöldbabot és megszórtam reszelt sajttal. Nagyon finom volt és ami jó, hogy tovább gondolható. 
Variációk:
-padlizsán, gomba, paradicsom
-sonka,brokkoli,paprika,füstölt sajt
-répakocka, paradicsom,füstölt sonka
-kukoricakonzerv,sonka,kaliforniai paprika

u.i.: A kép se csúnya szerintem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése