2012. május 15., kedd

Töltött minipizzák

Ez a recept friss és ropogós, legalábbis most, mikor a blogbejegyzést írom, ugyanis a Blikk Nők Konyha 2012 májusi számából való. Amúgy meg valszeg időtlen, a mi családunkban biztosan az. Az elején kicsit idegenkedett tőle a család, mi ez a marhaság, hogy a töltelék el van dugva a pizzába, de a végén nagyon jól sült el a dolog, azt terveztem, reggelire is marad belőle pár darab, rágcsálni iskolába menet -- hát nem maradt, még az este rájártak és orvul elhordták. De ez a tetszés jele, nem?

Amúgy, mint a gasztroújságokban megjelent recipék egy jelentős részét, ezt sem szabad készpénznek venni, mert akkor sosem lesz belőle étel. Nem tudom, mit csinálnak, hova figyelnek, de simán megírhatnánk a Blikk Nők Konyha hibalistáját, úgyhogy figyelni kell és türelmesen alakítgatni a recepteket, persze nem alapjában, csak kicsit.
Itt például egy csipet sót írtak elő a 40 deka lisztből készült tésztához, hát ha annyit teszek bele, meg sem érezni, tiszta ízetlen lett volna az egész. Két nagycsipetet szórtam, de hármat is elbírt volna. A folyadékot pedig sikerült szinte teljesen kifelejteni a műleírásból, ha nem vagyok észnél, valami morzsalékos trutyit állítottam volna elő a kukának.

Azért a fentiek senki kedvét ne szegjék, mondom az igazán takarékos és egyszerű hozzávalókat:
-40 deka liszt, plusz valamennyi megszórni
-2,5 deka élesztó (és tényleg ennyi)
-fél teáskanál cukor
-1 ek. olívaolaj
- (egy csipet helyett) két csipet só
- a töltelékhez bármi, a BNK-recept szerint paradicsom,sonka,mozzarella, meg bazsalikom, de én aprított fűszeres kolbászt és karikázott zöldhagymát használtam, a húsmentes változathoz meg paradicsomot és  trappista sajtot,némi bazsalikommal és borssal.


Fél deci langyos cukros vízben elmorzsoljuk az élesztőt és rászórunk két kanál lisztet, aztán hagyjuk a kovászt kelni, míg szép bugyborékos nem lesz. Nagyobb tálba tesszük a lisztet a sóval,beleöntjük az élesztőt -és én fél deci olívaolajat és fél deci vizet is küldtem rá, különben sosem lesz rugalmas tésztánk, csak morzsalékunk. A deszkához csapkodva jól kigyúrjuk,letakarjuk, meleg helyen megkelesztjük. Közben a tölteléknek való hozzávalókat felaprítjuk, a kolbászt és lepirítottam a hagymával,bazsalikommal, a paradicsomot elkevertem a reszelt sajttal, megsóztam, megborsoztam. 
A megkelt tésztát szépen vékonyra kinyújtjuk és egy nagyobb pohárral korongokra kiszaggatjuk. Kicsit nyújtófával még ellapigatjuk, olívaolajjal vékonyan megkenegetjük, töltelékkel megrakjuk, aztán félbe hajtjuk, mit egy kagylót és vízbe mártott ujjbegyeinkkel körben a széleket lapigatva lezárjuk. Kétszáz fokra előmelegített sütőben úgy 15-20 perc, látni fogjuk, mikor szép pirosbarnás. Isteni finom, sajnos ez az oka, hogy fényképet nem tudok róla mellékelni. Mire előszedtem a gépet, szőrén-szálán eltűnt mind a kb. 25 töltött pizzácska...
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése