2012. május 15., kedd

Zöldborsós laskagombatokány

Ezt a kaját vagy húsz éve csinálom, és nem véletlenül. Gyorsan megvan és nagyon fincsi. Ráadásul imádom a friss laskagombát!
Vettem is a minap úgy negyven dekát, meg előkotortam hozzá a mélyhűtőben mindig lappangó univerzális zöldborsóból egy adagot és nosza.
A gombát kisebb darabokra vágtam, a szárát most fájó szívvel eldobtam, mert időhiány miatt most nem tudtam bajmolódni a tisztításával (pedig jó kis gombaalaplevet csinálhattam volna belőle!). A borsót kicsit előfőztem. Közepes fej aprított vöröshagymát kis olajon fonnyasztottam, rádobtam a gombát és lassú tűzön összepároltam, közben sóztam, borsoztam. A laskának kicsit több idő kell, mint a se íze, se bűze csiperkének. Meghintettem pirospaprikával és felöntöttem egy kis vízzel, s még némi párolás után belekevertem a már majdnem puha borsót. Egy pohár tejfölben egy szolid kanál lisztet elkevertem, ezzel habartam be a gombámat,aprított majorannával meghintettem, egyet kavartam rajta, s kicsit utánasóztam. Tulajdonképpen ennyi. Párolt rizzsel ettük.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése